Deelneemster van de maand juli 2020

 In Deelneemster van de maand

Mijn naam is Maroesja Swart-Nijhuis. Ik ben grafisch vormgever en mijn bedrijf heet Puur*M Vorm & Idee. Ik woon samen met mijn man Martijn en onze zoon en twee dochters. Sen van 13, Puck van 11 en Jip van 8 jaar.

Puur*M heb ik bijna 6 jaar geleden opgestart. Daarvoor werkte ik bij een reclamebureau en vervolgens een organisatie bureau. Mijn wens was om meer persoonlijk contact met mijn opdrachtgevers te hebben en om meer creativiteit kwijt te kunnen. Verder is het gewoon ook super praktisch om minder gebonden te zijn aan vaste werktijden met drie kids en een man met een drukke baan. Dat zijn de redenen waarom ik destijds de stoute schoenen heb aangetrokken en voor mezelf ben begonnen. En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad!

Mijn werk is heel divers. Zo maak ik voor veel winkels en bedrijven mailingen, posters en flyers. Ook voor de BBO (Bundeling Bornse Ondernemers) verzorg ik de grafische uitingen. Verder ontwerp ik nieuwe bedrijfsidentiteiten, maak ik proefschriften en ach, eigenlijk alles op grafisch gebied vind ik wel een leuke uitdaging. Zo werk ik bijvoorbeeld veel voor een kindercoach die met mijn beeldende materiaal haar coachtraject ondersteunt. Heel erg leerzaam en dankbaar werk.

Ik denk dat ik mijn werkwijze het best kan samenvatten met de volgende quotes:
Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.
Tsja, zo waar! Als je van je werk houdt, blijf je positief en energiek. Altijd fijn voor een opdrachtgever en niet te vergeten voor jezelf 😊.

Don’t deliver a product. Deliver an experience.
Een mooi verhaal vertellen. Iemand een bepaald gevoel geven. Dat kan ook met vormgeving! En dat is zo gaaf om te doen… Als iets goed voelt, wil je daar graag deel van uit maken. Dus een stuk beleving in vormgeving is zo belangrijk. En dat is mijn uitgangspunt!

Listen more than you talk. Nobody learned anything by hearing themselves speak.
Goed luisteren naar wat de opdrachtgever wenst, is al het halve werk van een succesvol ontwerp. Mensen aan kunnen voelen en tussen de regels door kunnen lezen helpt hier ook zeker bij!

Branding is the art of becoming knowable, likable and trustable
Je gehele presentatie is je branding. Dus niet alleen je logo, maar ook de boodschap die je over wilt brengen en zelfs je gedrag. Hoe dichter je blijft bij de verwachting die je brand uitstraalt, hoe meer mensen je vertrouwen en bij je terugkomen. Eigenlijk heel simpel toch…:)? Ook weer een heel erg interessant onderdeel van mijn werk vind ik.

I hate when I think I’m buying organic vegetables and when I get home I discover they’re just regular donuts
Ik vind dit, als levensgenieter, eigenlijk best een goede afsluiter 😊…

Lieve groet,

Maroesja Swart-Nijhuis
www.puurmborne.nl

Recent Posts